Bilo da izdajete ili prodajete nekretninu, oglašavanje može biti zahtevan posao. Na atraktivnost vašeg oglasa svakako utiču lokacija, površina, cena. Međutim, ne zaboravite da je prvi utisak najvažniji i to pravilo važi i kod oglašavanja. Što se više potrudite oko oglasa, to ćete povećati šansu da zainteresovani kupci ili stanari dođu do vas.
Donosimo vam nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da svoju nekretninu oglasite na pravi način.
Što detaljniji opis oglasa veća šansa za poziv
Znamo da ponekada može biti zamorno odgovaranje na brojna pitanja. Ipak, važno je popuniti sve stavke u formularu. Neka pitanja su obavezna, neka ne. Međutim, na što više njih odgovorite, to će osobe zainteresovane za nekretninu imati više koristi. Sve podatke u formularu unesite precizno, a posebno obratite pažnju na tačnost podataka o kvadraturi, lokaciji, ceni. Takođe, značajno je pročitati i Pravilnik o oglašavanju na sajtu na kom oglašavate nekretninu.
Napravite dobre fotografije
Prvi utisak je važan, zbog toga fotografije imaju veliki značaj pri prodaji/izdavanju nekretnine. Istraživanja su pokazala da potencijalni kupci/zakupci najpre uočavaju oglase koji imaju fotografije i zbog toga se potrudite oko njih. Osim što je poželjno imati što više fotografija, neophodno je voditi računa i o kvalitetu fotografija. S obzirom na to da je danas moguće napraviti dobre fotografije i mobilnim telefonom, naš savet je da ne oglašavate nekretninu bez fotografija. Pročitajte naših 5 saveta kako da napravite kvalitetne fotografije vaše nekretnine.
Kuća i plac iz ptičije perspektive
Zamislite da pregledate kuću iz ptičje perspektive. To vam omogućava da vidite kako je pozicionirana u odnosu na okolinu, koje ulice i putevi je okružuju, gde se nalazi u odnosu na vrtiće, škole, bolnice i druge važne objekte. Slike koje dobijate iz vazduha su visoke rezolucije i pružaju jasan pregled prostora. Pomoću visokokvalitetnih kamera i sposobnosti letenja, dronovi omogućavaju da se sagleda nekretnina iz svih uglova, i to iz vazduha.
Placevi na primer nemaju adekvatne i zanimljive fotografije, sve deluju slično, dron je zato rešenje koje daje potpuno drugu i novu dimenziju prezentaciji određene nepokretnosti. Dronovi nisu samo pomoć u pogledu iz vazduha oni su takođe u stanju da pruže detaljne slike iz neposredne blizine, čak i iz perspektive osobe koja šeta kroz dvorište ili oko objekta. Ovo je dragoceno jer budući kupci nekretnina često žele da znaju kako izgleda kuća iz njihove perspektive, kao da već šetaju kroz nju. Zahvaljujući napretku i ubraznom razvoju tehnologije, dostupnost i pristupačne cene komercijalnih dronova učinile su da budu dostupniji nego pre.
Priložite tlocrt nekretnine
Pored fotografija koje igraju bitnu ulogu u svakom dobrom oglasu, poželjno je da se nađe i slika tlocrta. On potencijalnim kupcima daje bolji uvid u raspored prostorija i njihovu veličinu. Ovo je posebno korisno za ljude koji kupuju stan ili kuću. Tlocrt može biti od koristi i za nekretnine kod kojih je potrebna adaptacija. Uz pomoć njega, potencijalni kupac lakše može da stvori sliku šta u samoj nekretnini može da menja i da li može da pravi drugačiju strukturu nekretnine.
Definišite realnu cenu
Teško je proceniti realnu cenu sopstvene nekretnine. Nepristrasnost je izuzetno teška za prodavca, dok kupac retko kad deli sentimentalnu vrednost kuće ili stana koju kupuje ili iznajmljuje. Važno je proveriti da li je cena koju tražimo dobro definisana i da li odgovara stanju na tržištu. U određivanju vam može pomoći naša stranica Kretanje cena nekretnina. Na cenu nekretnine utiče više faktora, od kojih su najvažniji: lokacija, uknjiženost, površina i struktura nekretnine, kvalitet gradnje, stanje nekretnine, opremljenost, ali i stanje na tržištu.
Označite tačnu lokaciju
Da bi potencijalni kupci/zakupci pre pronašli vašu nekretninu, najbolje je da jasno navedete deo grada. Ovo je posebno važno za veće gradove. U opisu nekretnine unesite bitne informacije o kraju u kojem se nekretnina nalazi. Informacije o lokalnom području mogu pomoći potencijalnim kupcima/zakupcima da brže donesu odluku. Ne zaboravite da navedete da li se u blizini nekretnine nalaze škole, vrtići, domovi zdravlja, veće prodavnice. Takođe, savetujemo da navedete i koje linije gradskog saobraćaja voze do nekretnine koju oglašavate.