Od bandere do TikToka: Kako digitalizacija transformiše tržište nekretnina u Srbiji?

Da li se sećate gde ste tražili oglas za stan, auto ili posao pre 10 godina? Verovatno su vaša prva stanica bili lokalni oglasi u novinama, oglasne table u komšiluku ili možda čak oglasi na banderama. Sećate se onih papirnih listića koje ste cepali sa telefonskim brojem? Tržište nekretnina u Srbiji doživelo je pravu digitalnu revoluciju. Ona je promenila način na koji se nekretnine kupuju i prodaju i preselilo se u digitalni svet gde platforme, virtuelne ture i kratki video formati sada igraju ključne uloge.

digitalizacija
Izvor: 4zida

Novo lice tržišta nekretnina

Pre samo jednu deceniju, kupovina ili prodaja stana bila je mukotrpan proces. To je podrazumevalo pretragu štampanih oglasa, posete agencijama za nekretnine i brojne telefonske razgovore. Danas, sve što vam je potrebno su pametni telefon ili računar. Digitalne platforme poput specijalizovanog sajta za oglašavanje nekretnina 4zida.rs i drugih, omogućavaju korisnicima da pretražuju hiljade oglasa. Oni uključuju detaljan opis, fotografije visoke rezolucije i čak virtuele ture. Ove platforme nude detaljne pretrage, filtriranje prema različitim kriterijumima i direktnu komunikaciju sa agentima i vlasnicima. Na taj način štedi se vreme i ubrzava proces pronalaženja odgovarajuće nekretnine.

Virtuelne ture: doživite dom iz udobnosti svoje stolice

Virtuelne ture postale su standard u industriji, omogućavajući potencijalnim kupcima da „prošetaju“ kroz stan ili kuću bez napuštanja svog doma. Korišćenjem 3D kamera i softvera za virtuelnu realnost, agenti za nekretnine mogu kreirati interaktivne ture. Na primer, ovaj način prikaza nekretnine omogućava potencijalnim kupcima iz inostranstva  da dožive nekretninu kao da su fizički prisutni.

TikTok i društvene mreže: Nekretnine kao viralni sadržaj

Jedan od najnovijih trendova u digitalizaciji tržišta nekretnina su društvene mreže. Posebno TikTok gde hashtag #realestate ima skoro 6 miliona postova. Istraživanja pokazuju da od ukupnog vremena provedenog online, Generacija Z 80% vremena je na Youtube-u, 75% na Instagramu i 69% na TikToku.

Agenti za nekretnine koriste ove kanale kako bi kreirali kratke, atraktivne video snimke svojih nekretnina. Sa druge strane žele da se približe mlađoj ciljnoj grupi.

Sadržaj sajta 4zida unapređen je i aktiviranjem TikTok naloga. Jedan od razloga je želja da se iskustvo pretrage nekretnina prilagodi potrebama i navikama mladih. Posebno studenata koji žele brzo i lako da pronađu stan, i kako kažu da „stan sam dođe do njih“.

Ne samo promocija nekretnina već i edukacija

Osim same promocije stanova i kuća, specijalizovani sajtovi za oglašavanje nekretnina koriste TikTok i Instagram kao kanale za plasiranje edukativnih video zapisa. Na primer, kroz kratak video klip objasne i preporuče koji tip oglasa da se izabere, kako da se što bolje napiše oglas za stan i kakve fotografije da se postave, kako da se neki oglas sačuva, i slično i na taj način se korisnicima olakša ceo proces postavljanja ili pretrage oglasa.  Pogledajte video:

Pogled unapred

Kako tehnologija nastavlja da napreduje, možemo očekivati dalju integraciju AI i mašinskog učenja u procese pretrage i personalizacije ponuda nekretnina. Aplikacije koje koriste veštačku inteligenciju za preporuku nekretnina na osnovu korisničkih preferencija već su u razvoju i našle su primenu na stranim tržištima nekretnine a sve to dodatno olakšava pronalaženje savršenog doma i unapređuje iskustvo kupaca i prodavaca.

Podeli ovaj tekst: